Pyszne soki podstawą zdrowia

Pyszne soki podstawą zdrowia

Jeżeli cały dzień spędzasz w pracy albo na uczelni, odżywiasz się byle, czym i czujesz, jak uchodzi z ciebie energia, sięgnij po soki. W mig postawią cię na nogi, odtrują, zapobiegną przedwczesnym zmarszczkom i infekcjom, przedłużą młodość i uchronią przed osteoporozą. Tego cudu dokonają obecne w nich witaminy i minerały oraz… woda, niezbędna do życia każdej komórce twego ciała. Omijasz dużym łukiem warzywa i owoce. Brakuje ci, więc witamin i związków mineralnych, przez co robisz się ospała i leniwa jak kot Garfield, który tylko leży i wzdycha: ruszcie się, moje łapki, ruszcie… Twoja przemiana materii ledwo się kręci i każda, dosłownie “dietetyczna” kaloria zamienia się w tkankę tłuszczową.

Podstawowy błąd, który dotyczy wielu z nas

Gdy gnębi cię brak energii, najgorsze, co możesz zrobić, to rzucić się na produkty słodkie i tłuste (ciastka, czekoladę, drożdżówki, batoniki, chipsy). To droga donikąd, bo po chwilowym przypływie siły i mocy wpadniesz w emocjonalny dołek. Do tego szybko zaczniesz obrastać wałkami tłuszczu, co z emocjonalnego dołka zrobi przepastny egzystencjalny dół. Czy nie lepiej płynąć lekko na fali życia, popijając smaczny sok? Picie soku to niebywała oszczędność na kaloriach. Przekonaj się sama, 100 mg witaminy C znajdziesz na przykład w dwu średnich ziemniakach albo kartoniku soku pomarańczowego.pomarańcza

Tyle tylko, że wybierając ziemniaki zjadasz 400 kcal, a pijąc sok tylko 160 kcal. 25 mg witaminy E zawiera pięć łyżek oleju słonecznikowego albo pół dużego kartonu soku wielowarzywnego. Wraz z olejem przyswoisz aż 400 kcal, a wraz z sokiem tylko 100 kcal. Chcesz mieć gładką, jędrną i rumianą skórę, starasz się, więc, aby w twej diecie nie zabrakło beta-karotenu.

Brak soku w soku

Wiedz jednak, że ten obecny w gotowym pasteryzowanym soku z kartonika jest o 30% lepiej przyswajalny niż ten zawarty w świeżych owocach. Gdy twoja odporność wyraźnie “siadła”, bo wciąż łapiesz infekcje, wybieraj soki ponadto wzbogacone witaminami, mają ich tyle, że żaden owoc nie może się z nimi równać. Soczki w kartonikach z dołączoną słomką to wynalazek wszechczasów. Małe i odporne, dadzą się wcisnąć wszędzie, do małej torebki, a ostatecznie dosłownie do kieszeni. Przysysaj się do nich w pracy, na wycieczce, w fitness klubie, zawsze i wszędzie, gdy dopadnie cię głód i pragnienie. Jednak kupując soki w kartonach, butelkach, jakiekolwiek, zawsze sprawdzaj dokładnie etykietę, a dokładniej ich zawartość. Nieraz w kartoniku zamiast prawdziwego soku chlupie woda z syntetycznymi barwnikami i aromatami. Pamiętaj o tym by kupować małe soczki o różnych smakach, warzywne i owocowe.

Odpowiednio przechowuj sok

Twoja dieta będzie bardziej urozmaicona. Musisz dbać o to by otwarty sok przechowywać w lodówce i wypijać w ciągu 12 godzin. Po tym czasie nie licz, że znajdziesz w nim jakieś witaminy. Nie kupuj soczków na straganie wystawionym na słońce. Kartonik nie zapobiegnie podgrzaniu się zawartości i rozkładowi witamin. Sokami możesz wzbogacać zupy, odchudzisz też nimi sosy do makaronu. Dieta składająca się z soków owocowych i warzywnych sprawi, iż zaczniesz prowadzić zdrowy tryb życia, co tylko przysłuży się twojemu zdrowiu. Picie soków dobrze również wpłynie na twoje odchudzanie.

Nazywam się Kasia. Moim hobby jest przede wszystkim moda, ale jako kobieta jestem zawsze obok zdrowia i urody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *